November i december

 
 
Första bilden tog jag i november. Under tiden då det var tio minusgrader, nyfallen snö och frisk luft. Jag och Dallas var ute 1,5 timme under lunchpromenaderna. Han snusade runt i snön och fick pudernos, la sig ner och snurrade runt i den mjuka snön. Det är så härligt att se hur glad han blir av snö! Jag njöt av att det var ljust och mysigt, och hur den torra kylan bet i kinderna. Julkänslan var på topp!
 
Den andra bilden tog jag idag, fyra dagar innan jul. Två plusgrader, halkigt som satan, smygregn och fuktig kall luft. Dallas halkar runt som bambi, och jag är rädd att han ska sträcka ryggen igen som han alltid lyckas med. Själv tar jag myrsteg och svär så in-i-helvete när jag halkar. Jag HATAR att halka, och jag HATAR det här vädret. Det blir mörkt och deprimerande. Blött och risk för benbrott lagom till jul. Inga skogspromenader för all jävla is. Blöt hund, leriga skor.
 
Fy vad jag önskar mig minusgrader och snö!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0