Ja må ja leva ja må ja leva!

 
När man passerar en viss ålder känns födelsedagar inte lika viktiga eller roliga. Man behöver inga presenter längre, det man vill ha kan man köpa själv. Det finns inga fler åldrar att fira förutom jämnt. Men den tanken känns så tråkig och deprimerande och då tänker jag så här: Jag är inte intresserad av vilken siffra jag blir eller vad som ligger i paketen. Det är roligt att fira saker, och det tycker jag man ska ta vara på! Det räcker med familjen eller vänner, man behöver inte dra igång med något större event. Vad som ligger i paketen spelar mindre roll. Jag älskar att öppna paket, och om det ligger en påse grönt té eller disktrasor formade som hjärtan så blir jag glad! En hundring kommer man faktiskt långt på.
 
I natt när jag kom hem med lite vin, glögg och sockerchock i kroppen så slog det mig.. Det är min födelsedag idaaaaag! Och jo, lite övertänd blev jag nog när jag ser vad som fastnade på kameralinsen... Men det skiter jag i. Jag kommer vara barnslig när det kommer till min födelsedag i många år till, förhoppningsvis alla födelsedagar jag har kvar. Livet är för kort för att säga: "När man passerat en viss ålder är det inte så mycket att fira..." För det är det visst.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0