Jag lägger ett ansvar att kämpa för fred i mina händer

Det känns som att jag börjar komma in på rätt spår i livet. Min framtid är inte som sjuksköterska, fallskärmsinstruktör i Australien eller nagelterapeut. Min framtid finns inte i skönhetsbranchen, i en klädbutik eller inom hälsa. Jag ska inte ge kostråd till sjuka eller starta ett klädmärke.

Det jag ska göra, det är att finnas för våra medmänniskor som på ett eller annat sätt behöver hjälp till följd av tex. krig, politiska oroligheter och naturkatastrofer. Jag ska vara engagerad i internationella kriser, konflikter och krigsdrabbade länder. Jag ska jobba med krisberedskap, biståndsprojekt, civilt försvar, ge akut sjukvård och bygga läger i kris- och konfliktdrabbade områden. Jag ska finnas för de civila genom humanitärt arbete i fält och jobba för fred, säkerhet, social och ekonomisk återuppbyggnad, demokrati och mänskliga rättigheter. Jag ska kämpa mot fattigdom och ingå i projekt för att ge sämre lottade barn en chans till en värdig framtid. DET är vad jag ska göra.
 
 
 
Anonym
2014-08-05 @ 21:24:18

Jag önskar Dig all lycka med utbildning och boende i Sollefteå.Kramar från Birgitta Lilja

Sanna Sundelin
2014-09-04 @ 17:38:54
URL: http://sannasticssundelin.blogg.se

Vad kul att du ska läsa freds och konflikt! Alla jag känner som gjort det i sollefteå har varit så fruktansvärt nöjda och har otroligt maxade jobb överallt från Palestina till Danmark. Har själv läst Peace and Conflict i Malmö, men ångrar lite att jag inte läste katastrof-beredande i solle :) Lycka till!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0