En första update från metropolen Sollefteå

Det var ett tag sedan jag skrev, men nu har jag lyckats komma i ordning i mitt nya hem, nya stad och nya sysselsättning med allt vad det innebär. Tack för alla lyckönskningar från alla håll och kanter!
Att flytta från stort till mindre är rätt knöligt och jävligt, och jag har svurit som fan och haft feng-shui ångest över allt jag hade kvar trots att jag rensat en hel del innan jag flyttade ner. Men med lite tetris, smarta lösningar (och lite utrymme på mammas vind...) så har jag fått ordning i min tvåa här i Sollefteå där jag börjar trivas. Det känns faktiskt som ett hem vilket jag inte trodde att det skulle göra. Inte så här snabbt iaf! Den sista touchen sattes när mitt efterlängtade skrivbord kom från Ikea. Det är verkligen det perfekta skrivbordet på alla sätt. Nu får jag plats med både laptop, skrivblock, böcker, té-koppen och en kattbädd (japp, kissarna är med och bestämmer i möbelinköp) utan att det blir trångt. Det är lätt att plocka isär och tar liten plats att frakta. (Avskyr skrymmande möbler!) Dessutom kostade det under 500-lappen så det passade min studentplånbok perfekt.
Jag vet att det är många som är nyfikna på hur jag bor och hur det ser ut, men jag återkommer om det! För tillfället bjuder jag på platsen där jag spenderar den största delen av tiden. :-)
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0